Wpływ kryptowalut na biznes e-commerce

Wraz z rosnącym entuzjazmem dotyczącym walut cyfrowych, firmy, rynki i procesory płatnicze, coraz częściej akceptują kryptowalutę jako płatność za przedmioty i usługi. Wraz z tą transformacją coraz trudniej jest zlekceważyć wpływ, jaki kryptowaluta i blockchain mają na handel elektroniczny. Uchwycenie potencjalnych rezultatów tej technologii może pomóc markom e-commerce odblokować zyskowne perspektywy na przyszłość biznesu.

Aby nie pozostać w tyle, zdobądźmy wiedzę na temat tego, czym są cyfrowe waluty i blockchain oraz poznajmy ich potencjalny wpływ i wykorzystanie w branży handlu elektronicznego.

Dlaczego kryptowaluty trafiły do branży e-commerce?

Pieniądze elektroniczne, czyli kryptowaluty, są wykorzystywane do zakupu towarów i usług. W przeciwieństwie do pieniędzy fiat, które mają ustaloną wartość, pieniądze cyfrowe są postrzegane jako zasoby o zmiennej wartości. Kryptowaluty nie są zarządzane przez banki lub rządy, ale zamiast tego wykorzystują zdecentralizowaną kontrolę. Podczas dokonywania wymian z wykorzystaniem pieniądza cyfrowego i blockchainu w e-commerce, są one sprawdzane przez zdecentralizowany system bez serwera centralnego, a szyfrowanie jest używane do pilnowania każdej transakcji i kontrolowania wydania waluty. Wspólna baza danych, w której udokumentowana jest każda transakcja związana z konkretną kryptowalutą, jest określana jako technologia rozproszonej księgi, a zabezpieczona księga online z potężną kryptografią jest wykorzystywana do ochrony transakcji online.

Blockchain nie jest językiem programowania ani programem, a raczej nowym rodzajem technologii. Jest to bezpieczna księga cyfrowa, która rejestruje wszystkie transakcje, które występują w danym miejscu. Daje użytkownikom możliwość bezpiecznego zapisywania i udostępniania aktywów cyfrowych, takich jak waluta cyfrowa. Dzięki technologii blockchain transakcje kryptowalutowe są udokumentowane, a dane nie mogą być zmienione ani wymazane, tworząc trwały zapis transakcji przeprowadzonych przy użyciu różnych rodzajów cyfrowych pieniędzy.

Popularność kryptowalut wśród klientów e-commerce

Głównym czynnikiem przyczyniającym się do popularności Bitcoina jako środka finansowego jest to, że ma on skończoną ilość. Satoshi Nakamoto ustanowił limit 21 milionów Bitcoinów podczas projektowania systemu, czyniąc go podobnym do złota w tym, że jest rzadki i skończony. Niektórzy spekulują, że Nakamoto zrobił to celowo, aby opracować elektroniczną walutę, na którą nie miałaby wpływu inflacja.

Chociaż Bitcoin jest najbardziej znanym typem kryptowaluty, istnieje kilka innych skończonych walut cyfrowych, takich jak Litecoin (84 miliony), Ripple (100 miliardów), Dash (18,9 milionów) i IOTA (2,8 miliarda). Pomimo braku skończonej podaży, całkiem sporą uwagę w e-commerce przyciągnęły także kryptowaluty Ethereum, Dogecoin i Shiba Inu.

Wykorzystanie tych walut cyfrowych wśród konsumentów różni się w zależności od kraju. Dla przykładu, 6% Amerykanów posiadało lub korzystało z kryptowalut. Tymczasem liczba Nigeryjczyków jest znacznie wyższa i wynosi 32%. Wynika to z faktu, że w niektórych częściach świata handel mobilny jest bardziej powszechny, a dostęp do tradycyjnych usług bankowych jest ograniczony. Dlatego dla firm, które zajmują się e-commerce, akceptowanie kryptowalut jako kolejnej opcji płatności może poszerzyć bazę klientów.

Płatności kryptowalutowe na całym świecie

Szacuje się, że na całym świecie prawie 4% klientów sklepów internetowych posiada kryptowaluty, a około 18 000 firm na całym świecie akceptuje płatności kryptowalutowe. Wraz z budową zaufania do tych cyfrowych funduszy, coraz większa liczba sprzedawców zaczyna akceptować kryptowaluty jako płatności.

Jedną z pierwszych firm, która zatwierdziła płatności kryptowalutowe, był Microsoft, który zaczął przyjmować Bitcoin w swoim sklepie internetowym Xbox w 2014 roku. Inna znana amerykańska strona e-commerce, Overstock.com, również pozwala klientom płacić kryptowalutą, podobnie jak amerykańska sieć bezprzewodowa AT&T.

W Wielkiej Brytanii sprzedawcy, którzy akceptują płatności w kryptowalutach, obejmują Shopify, Whole Foods, Etsy, a nawet firmę kosmetyczną Lush, która była jedną z najwcześniejszych globalnych firm, które przyjęły ten nowy rodzaj płatności. Chociaż Amazon jeszcze nie zaakceptował kryptowalut jako płatności, niedawno omówili stworzenie własnej ekskluzywnej kryptowaluty.

W jaki sposób można zaadaptować kryptowaluty w biznesie e-commerce?

Jest to dość proste i wygodne dla firm eCommerce, aby zaadaptować kryptowalutę jako formę płatności. Dodanie kryptowaluty do istniejącego wyboru metod płatności Mastercard, Visa, Debit i PayPal jest całkiem realistyczne dla firm internetowych. Najprostszym sposobem na rozpoczęcie akceptacji płatności kryptowalutowych jest wykorzystanie procesora płatności, który oferuje kryptowalutę jako opcję. Ceny są wyświetlane w pieniądzu fiat (np. Funtach szterlingach, dolarach itp.), a gdy klient wybiera kryptowalutę jako opcję płatności, kwota jest przekształcana w odpowiednią wartość kryptowaluty. Transakcja jest następnie bezpiecznie obsługiwana przez bramę płatniczą, podobnie jak każda inna transakcja, z wyjątkiem tego, że transakcja jest trwale udokumentowana na blockchainie.

Oryginalna transakcja pozostanie w księdze głównej na zawsze, co może być bardzo korzystne dla osób, które muszą śledzić swoje zapisy bez konieczności przechowywania paragonów. Ponadto, wprowadzając kryptowaluty i blockchain do e-commerce, sprzedawcy internetowi muszą włączyć bramkę płatniczą, która umożliwi im akceptację płatności kryptowalutowych. Przykłady takich bramek kryptowalutowych obejmują Bitpay, Blockkonomics, Coinbase Commerce. Sprzedawca powinien upewnić się, że bramka płatnicza, którą wybiera, jest kompatybilna z systemem zarządzania treścią, którego używa do swojego sklepu internetowego.

Zalety płynące z akceptacji kryptowalut jako formy płatności

Zaadaptowanie kryptowalut oferuje liczne zalety dla sklepu internetowego. Poniżej przedstawimy cztery przykłady takich zalet.

Kryptowaluty nie umożliwiają zwrotu płatności

Płatności dokonywane za pomocą walut cyfrowych nie podlegają zwrotowi. Jest to korzystne dla sprzedawców online, ponieważ chargebacks mogą mieć wpływ na zyski, stanowić zagrożenie dla konta firmy, a także wymagają zarówno czasu, jak i energii do rozliczenia. Gdy wymiana zostanie rozliczona i zarejestrowana w blockchainie, nie ma możliwości jej odwrócenia.

Niskie prowizje transakcyjne

Ponieważ waluty wirtualne nie są zarządzane przez konwencjonalne organizacje bankowe lub rządy, są one przeprowadzane bezpośrednio między nabywcą a sprzedawcą. Usuwa to pośrednika, który przechowuje pieniądze, co prowadzi do zmniejszenia (jeśli w ogóle) kosztów przetwarzania transakcji kryptowalutowych. Detaliści mogą często zlokalizować procesory kryptowalutowe, które pobierają niewiarygodnie niskie stawki, tak niskie, jak na przykład 1% prowizji.

Kryptowaluty umożliwiają dotarcie do nowych klientów

Kryptowaluta jest atrakcyjna dla handlu w regionach takich jak Azja i Bliski Wschód, ponieważ jest to bezpośrednia, podobna do gotówki wymiana między kupującym a sprzedającym i nie jest nadzorowana przez banki lub rządy. W związku z tym firmy e-commerce, które akceptują kryptowaluty, mogą rozszerzyć swoją sprzedaż na tych rynkach, podczas gdy ich konkurenci, którzy nie akceptują kryptowalut, prawdopodobnie stracą szansę na prowadzenie interesów z klientami w tych lokalizacjach, ponieważ wielu z nich nie jest zapisanych do tradycyjnego systemu bankowego. Przykładowo wielu obywateli biednych państw Afryki nie posiada konta bankowego.

Blockchain zwiększa bezpieczeństwo transakcji

Blockchain to chroniony rejestr internetowy, który monitoruje każdą dokonaną wymianę. Technologia Blockchain pozwala ludziom bezpiecznie przechowywać waluty cyfrowe. Rejestruje ona wymiany płatnicze, dzięki czemu za każdym razem, gdy dokonywana jest płatność, w blockchainie umieszczane jest oświadczenie.

Blockchain łączy oddzielne pliki, łącząc je w listę, zwaną również łańcuchem. Kiedy klient wysyła kryptowalutę jako płatność, zapis jest umieszczany w blockchainie. Inne komputery w sieci zbadają, aby upewnić się, że dane waluty cyfrowej nie zostały już wykorzystane (tym samym wzmacniając walutę cyfrową przed oszustwem). Ponieważ sieć utrzymuje konto każdej wymiany, dane wprowadzone do blockchaina nie mogą być usunięte, zmienione lub uszkodzone, co chroni uczestników transakcji przed manipulacjami.

Czy istnieją wady związane z wykorzystaniem kryptowalut w biznesie internetowym?

Chociaż włączenie kryptowaluty do e-commerce ma niewiele minusów, należy wziąć pod uwagę kilka potencjalnych problemów. Jedną z głównych obaw jest zmienność waluty, ponieważ nie jest ona pod kontrolą tradycyjnych systemów bankowych lub regulacji rządowych.

Włączając kryptowalutę i blockchain do e-commerce, firmy mogą mieć do czynienia z większą liczbą pytań od klientów dotyczących procesu płatności. Może to być problem dla marek, które już mają do czynienia z dużą ilością zapytań z zakresu obsługi klienta, ponieważ przyjęcie nowej opcji płatności, takiej jak kryptowaluta, może przysporzyć więcej pracy dla ich zespołu. Aby przeciwdziałać temu problemowi, warto stworzyć na stronie sklepu krótki poradnik z wyjaśnieniem nowego procesu płatności.

Kwestie bezpieczeństwa

Pomimo faktu, że technologia blockchain gwarantuje bezpieczne i trwałe przechowywanie transakcji cyfrowych poprzez weryfikację dokładności z innymi komputerami w łańcuchu, firmy e-commerce akceptujące kryptowaluty nadal muszą być czujne, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Dlatego powinny zawsze upewnić się, że w systemie działają najnowsze aktualizacje oprogramowania, a portfel kryptowalut biznesowych jest strzeżony za pomocą solidnych haseł i uwierzytelniania dwuskładnikowego.

Co więcej, komputery powinny mieć regularnie tworzone kopie zapasowe przy użyciu szyfrowania, aby chronić kopie zapasowe przed zagrożeniami cybernetycznymi. Te środki bezpieczeństwa są niezbędne nawet wtedy, gdy mamy do czynienia z cyfrowymi aktywami finansowymi, takimi jak kryptowaluta. Dodatkowo firmy mogą pomyśleć o stworzeniu wersji offline portfela kryptowalutowego (zwanego “cold storage”) dla dodatkowego bezpieczeństwa.

Podsumowanie: Czy warto wykorzystać technologię blockchain w biznesie e-commerce?

Wykorzystanie technologii blockchain w e-commerce może być korzystne, ponieważ pozwala na szybkie i bezpieczne transakcje. Ponadto może usprawnić procesy firm, jednocześnie dostarczając klientom poręczną metodę płatności. Nadążanie za nowoczesną technologią i dawanie klientom więcej sposobów na płacenie może być opłacalne dla firm.

Od niedawna coraz więcej firm zaczyna akceptować kryptowalutę jako formę płatności. Waluta cyfrowa wywarła znaczący wpływ na sektor e-commerce, płatności i bankowości. Postępowe przedsiębiorstwa e-commerce powinny rozważyć włączenie płatności kryptowalutowych do swojej oferty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Sam Bankman-Fried: Poznaj dyrektora generalnego upadłej giełdy FTX

Następny
Regulacje prawne kryptowalut

Regulacje prawne kryptowalut w poszczególnych krajach

Sprawdź także
dagger hashimoto
Więcej

Czym jest algorytm dagger hashimoto?

Spis treści Hide Działanie algorytmu hashimotoAlgorytm daggerDagger-hashimotoDlaczego dagger-hashimoto sprawdził się w etherum? Dagger-hashimoto to prawdopodobnie algorytm, który ma…